Hazánk bortermő vidék. A különböző tájaknak megvannak a maga jellegzetes borai. Szerencsére a hazai borfogyasztás a minőségi borok irányába mozdul. Ez köszönhető annak is, hogy egyre kevesebb az ún. „kannás bor”, ami nem az élvezhető kategóriába tartozik, különösen másnap nem. De köszönhető annak is, hogy a borászatok sokat tesznek azért, hogy a minőségi borok minél népszerűbbek legyenek és az emberek megismerjék őket. Nagyon gyakran tartanak borbemutatókat, vagy egyéb rendezvényeken is megjelennek és itt ismertetik meg a minőségi borokat a nagyközönséggel.
Gyakran a főzőműsorokban is külön foglalkoznak az ételekhez illő borokkal, ami szintén a minőségi borokat teszi egyre népszerűbbé. Ennek meg is van az eredménye, hiszen egyre többen keresik és fogyasztják őket. Tehát egy nagyon ügyes marketingstratégiával és összefogással, a borászok elérték, hogy ismertek legyenek a borok, hangsúlyos legyen a minőség fontossága. Utána már egyéni ízléstől függ, hogy ki milyen fajtát fog megvásárolni.