bankkártya terminál

Útmutató a POS terminál hibakódokhoz

A modernizáció elérte a kereskedelem különféle szegmenseit. A pénzügyek működése szorosan összefügg a vásárlásokkal. A történet röviden az, hogy kezdetben a termékek cseréltek gazdát. Végül kialakult egy közmegegyezésen nyugvó fizetési eszköz: a pénz. Ezt sokáig csak készpénz formájában használták, hiszen másképpen nem is tudták. Majd a nagy intézetek és a technológia fejlődésével megszületek az online számlák. Ezeken az összegek mozgása megoldható volt digitális formában, tehát nem volt szükség a készpénz valódi mozgatására, azok kivételére és befogadására.

A tranzakciók adatok jóváírásával történt, amelyek hordozását sajátos bankkártyák szolgáltatják. A kártyák olvasását kis szerkezetek végzik, amiket POS termináloknak neveznek. A kezdetekben, még közvetlen kontaktusra volt szükség az olvasáshoz, de ma már elég egy érintés és megtörténik a tranzakció. Kisebb pénzösszegnél pedig külön kódra sincs szükség hitelesíteni ezt. Természetesen olykor előfordul, hogy nem megy minden a megszokott formában és valami hiba mutatkozik.

Ezt általában a készülékek egyezményes jelekkel jelzik a képernyőn. Többféle bankkártya terminál hibakód is létezik. Ez érthető, hiszen a különféle típusok sajátos jeleket használhatnak. Mivel minden rendszerhez tartozik külön használati útmutató, így ezt jobb kéznél tartani, esetenként megtanulni. Többnyire a hibakódokra van feloldó kód, aminek a megadásával a jelzés megszűnik és a kért művelet végrehajtható. Itt azonban meghatározó, hogy milyen jellegű a probléma.

Az történhet a nem megfelelő használatból adódóan, de előfordulhatnak kommunikációs és hardveres gondok ugyanúgy. Ha nincs ezekre előre meghatározott válasz, úgy szerelésre lesz szükség, amit többnyire az a cég biztosít, ahonnan a terminál származik. A CMO rendszerek egyszerű kezelhetőséget kínálnak és baj esetén a gyors megoldásra szintén nyílik mód. A terminálok megvásárolhatóak vagy bérelhetőek az igények függvényében. A gyors és biztonságos fizetés garantált, amivel a forgalom növelhető és a vásárlók megelégedettségével lehet számolni.